Jak dokonać prawidłowej inwentaryzacji w czasach kryzysu
Prawidłowo przeprowadzona inwentaryzacja to podstawa do sporządzenia rzetelnego sprawozdania finansowego. Przestrzeganie zasad inwentaryzacji jest też ważne, gdy podatnik prowadzący dotychczas PKPiR rozpoczyna prowadzenie ksiąg rachunkowych. Głównym jej celem jest ustalenie rzeczywistego stanu aktywów i pasywów jednostki oraz doprowadzenie danych wynikających z ksiąg rachunkowych do ich zgodności ze stanem faktycznym. Przeprowadzenie, a następnie wyniki inwentaryzacji należy odpowiednio udokumentować i powiązać z zapisami ksiąg handlowych, a ujawnione w toku inwentaryzacji różnice trzeba wyjaśnić i rozliczyć w księgach tego roku obrotowego, na który przypadał termin inwentaryzacji.
Testuj Portal PIT i CIT przez 14 dni!
To fachowy poradnik ekspercki, który prostym językiem wskazuje, czy i kiedy dany wydatek może być kosztem podatkowym, bez ryzyka błędnej interpretacji przepisów w obliczu niejednoznacznych interpretacji fiskusa i ciągłych zmian w przepisach.
- Pierwsza publikacja wyłącznie o kosztach podatkowych
- Koszty podatkowe omówione kompleksowo i na przykładach
- Każdy wydatek z 5 punktów widzenia: PIT, CIT, VAT, UOR, PKPIR
- Nie boimy się tematów trudnych, zagadnień niestandardowych
- Duży nacisk kładziemy na wyjaśnienie interpretacji podatkowych
- Gwarantujemy spokój podczas kontroli podatkowej
Logowanie:
Podobne artykuły
Zobacz również
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nr 253 Kwiecień/maj 2024
Dostępny w wersji elektronicznej