Jak zaliczyć ostatecznie w koszty fakturę zaliczkową bez faktury końcowej
Pytanie:
W lutym 2019 roku zaksięgowaliśmy fakturę zaliczkową na poczet usług doradczych. Faktura została opłacona, a VAT z niej odliczyliśmy. Jak się później okazało, była to całkowita kwota za daną usługę. Jednak dostawca nie wystawiał nam faktury końcowej. Kwota netto została zaksięgowana na koncie 206 – zaliczki zapłacone dostawcom. Po roku dowiedzieliśmy się, że dostawca zlikwidował działalność. Jak mamy teraz rozliczyć kwotę netto z tej faktury, która cały czas była i jest zaksięgowana na koncie 206? Usługa wykonana została przez dostawcę w 2019 roku. Czy możemy przeksięgować ją w koszty bez faktury od dostawcy? Czy nic nie dzieje się z VAT w związku z tym?
Testuj Portal PIT i CIT przez 14 dni!
To fachowy poradnik ekspercki, który prostym językiem wskazuje, czy i kiedy dany wydatek może być kosztem podatkowym, bez ryzyka błędnej interpretacji przepisów w obliczu niejednoznacznych interpretacji fiskusa i ciągłych zmian w przepisach.
- Pierwsza publikacja wyłącznie o kosztach podatkowych
- Koszty podatkowe omówione kompleksowo i na przykładach
- Każdy wydatek z 5 punktów widzenia: PIT, CIT, VAT, UOR, PKPIR
- Nie boimy się tematów trudnych, zagadnień niestandardowych
- Duży nacisk kładziemy na wyjaśnienie interpretacji podatkowych
- Gwarantujemy spokój podczas kontroli podatkowej
Logowanie:
Podobne artykuły
Zobacz również
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Numer 254 Maj 2024
Dostępny w wersji elektronicznej