Czy remanent musi być obowiązkowo wydrukowany

Jakub Rychlik

Autor: Jakub Rychlik

Dodano: 20 października 2023
94b329ae5859e6933584fe68d868f1a3b4430e47-xlarge

Czy remanent musi zostać wydrukowany na papierze, jeśli podatnik ma jego kopię na przenośnym dysku oraz na dysku stacjonarnego komputera? 

Spis z natury powinien być zaopatrzony w podpisy. Jeśli nie mogą zostać one złożone elektronicznie, to powinien on zostać wydrukowany i podpisany.

Przepisy rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów nie przewidują w jakiej formie powinien być sporządzony spis z natury. Ani nie nakazują w jakiej formie powinien być sporządzony, ani w jakiej nie jest dopuszczalne jego sporządzenie. To oznacza, że zarówno forma pisemna, jak i elektroniczna jest dopuszczalna. Pamiętać jednak należy, że spis z natury powinien zostać zaopatrzony w podpisy osób go sporządzających, a także podpis właściciela zakładu (wspólników).

Jeśli możliwe jest zaopatrzenie spisu z natury sporządzonego w formie elektronicznej w tego rodzaju podpisy, to wówczas nie trzeba go drukować. Natomiast, jeśli tego nie można zrobić, to spis powinien zostać wydrukowany i podpisany. Z uwagi fakt, aby od razu nie drukować całego spisu możecie Państwo wydrukować tylko stronę, gdzie powinny zostać złożone podpisy a resztę wydrukować w razie, gdy będą prowadzone czynności sprawdzające czy kontrola podatkowa.

Autor:

Jakub Rychlik

Jakub Rychlik

Autor: Jakub Rychlik

Doradca podatkowy (nr wpisu 11549), prawnik (absolwent Wydziału Prawa i Administracji UW).
Słowa kluczowe:
remanent

Numer 254 Maj 2024

Numer 254 Maj 2024
Dostępny w wersji elektronicznej