Jak rozliczyć ratę leasingu samochodu osobowego
Pytanie: Spółka z o.o. wykupiła samochód z leasingu i wzięła kolejny w leasing samochód osobowy (wartość do 150.000 zł). Otrzymała fakturę za czynsz inicjalny netto 9.329,27 VAT – 2.145,73 VAT – odliczenie 50%. Jak będzie wyglądało księgowanie w ujęciu podatkowym i bilansowym Jak będzie księgowana rata leasingu w ujęciu podatkowym i bilansowym? Czy samochód z leasingu o wartości 3.600 zł mogę jednorazowo dokonać amortyzacji (ujęcie podatkowe i bilansowe)? Firma zakupiła też samochód osobowy używany za około 5.000zł + PCC około 100 zł. Czy można jednorazowo dokonać amortyzacji? Czy będzie tak samo w ujęciu podatkowym i bilansowym? Samochód, który wykupili z leasingu i kupili na umowę kupna-sprzedaży jeszcze nie przerejestrowali. Czy w takiej sytuacji można przyjąć na środki trwałe i dokonać amortyzacji? Obydwa samochody plus auto w leasingu są używane w działalności – kupują paliwo i materiały eksploatacyjne.
- Data: 20.05.2020
Jak ująć na kontach koszty badania sprawozdania finansowego
Pytanie: Jesteśmy firmą produkcyjną, prowadzimy ewidencję kosztów podstawowej działalności operacyjnej na kontach zespołu 4 i 5. Bardzo proszę o szczegółową pomoc w zaksięgowaniu rezerw od zobowiązań. Faktura kosztowa zaliczkowa została otrzymana 8 listopada 2019 r. i zapłacona także w tym dniu. Rozliczenie faktury nastąpiło w 2020 roku. Faktura wystawiona za „Badanie sprawozdania finansowego za 2019 rok (zgodnie z umową)”. Wartość końcowa faktury wynosi (netto + vat = brutto) 34.000,00 + 7.820,00 = 41.820,00. Faktura zaliczkowa opiewa na kwotę (netto + vat = brutto) 13.600,00 + 3.128,00 = 16.728,00. Po której stronie i na jakich kontach należy dokonać księgowań w 2019 i 2020 roku? Które kwoty ująć na poszczególnych kontach? Do których pozycji w bilansie przypisać konta?
- Data: 20.05.2020
Kiedy potrzebny jest dodatkowy regulamin używania samochodów służbowych
Pytanie: Firma zatrudnia dwóch handlowców mobilnych, na podstawie umów o pracę, w trybie zadaniowego czasu pracy. Zostały przekazane im samochody osobowe, zgłoszone na VAT-26. Na tę okoliczność został zawarty dokument o nazwie: „Oświadczenie pracodawcy o powierzeniu mienia pracownikowi, z obowiązkiem zwrotu, wg art. 124 Kodeksu Pracy. Ustalenie warunków korzystania i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie.” Oświadczenie to zawiera, między innymi, informację o tym, że: mienie Pracodawcy powierzone zostało w celu wykonywania obowiązków służbowych Pracownika, wynikających z zawartej umowy o pracę oraz poleceń Pracodawcy, Pracownik ma obowiązek prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu, w przekazanej książce „ewidencja przebiegu pojazdu”, oraz przedkładania jej Pracodawcy w okresach miesięcznych, w celu prawidłowych rozliczeń podatkowych, koszty eksploatacji powierzonego samochodu używanego do celów służbowych pokrywa Pracodawca. Pracodawca nie będzie pokrywał nieuzgodnionych wydatków, niestanowiących zwykłych kosztów eksploatacji samochodu. Rozliczenie kosztów eksploatacji powierzonego samochodu będzie dokonywane na podstawie faktur VAT zawierających numer rejestracyjny samochodu, faktury wystawiane w dni wolne od pracy będą uwzględniane wyłącznie w uzasadnionych przypadkach. Czy w tej sytuacji potrzebne jest tworzenie dodatkowego regulaminu użytkowania samochodów służbowych do celów podatkowych?
- Data: 20.05.2020
Sprawdź, jak rozliczyć wydatki na najem i ubezpieczenie auta
Pytanie: Czy opłatę za najem auta zastępczego oraz jego ubezpieczenie, zaliczam do kosztów podatkowych w wysokości 75% (tak jak auto firmowe), bez prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu? Czy odliczam od faktury najmu 50% VAT? Tak bym zrobiła, ale mam wątpliwości.
- Data: 20.05.2020
Zobacz, jak wrzucić w koszty wydatki na najem auta dla członka zarządu
Pytanie: Mam pytanie odnośnie samochodu wynajmowanego przez sp. z o.o. Z samochodu mają korzystać członkowie zarządu do celów służbowych. Planujemy umożliwić korzystanie z auta także do celów prywatnych. W tym celu w regulaminie korzystania z auta przez członków zarządu planujemy wskazać, że sp. z o.o. zgadza się na wykorzystanie auta do celów prywatnych. Przy czym wiąże się to z miesięczną opłatą ryczałtową 250 zł od każdego z członków zarządu. Cena najmu auta to 1.000 zł + 23% VAT. Czy taka konstrukcja regulaminu jest poprawna? Jak rozliczyć w takim wypadku koszty? Czy możliwe jest wliczenie w koszty pełnej kwoty najmu oraz paliwa opłacanego przez członków zarządu? Czy też analogicznie jak w przypadku podatku VAT obowiązuje stawka 50% ze względu na wykorzystanie auta do celów prywatnych? Jak wygląda kwestia rozliczenia podatkowego członków zarządu?
- Data: 20.05.2020
Czy wydatki na badania i leki można zaliczyć do kosztów
Pytanie: Problem: Czy koszt przeprowadzenia kompleksowych badań stanu zdrowia przedsiębiorcy w placówce medycyny pracy może stanowić koszt podatkowy? Czy wydatki przedsiębiorcy na lekarstwa i preparaty ziołowe (suplementy diety) mogą stanowić koszty podatkowe?
- Data: 08.05.2020
Jak rozliczać koszty poniesione w związku z instalacją i montażem leasingowanej maszyny
Pytanie: Problem: Spółka zawarła umowę leasingu operacyjnego maszyny. Na mocy porozumienia trójstronnego pomiędzy dostawcą maszyny, leasingodawcą a spółką, spółka została zobowiązana ponieść koszty instalacji i montażu leasingowanej maszyny. Przy instalacji maszyny uczestniczą pracownicy dostawcy – obywatele Włoch. Spółka pokryła koszty ich zakwaterowania w hotelu. Czy poniesione wydatki na hotel dla Włochów mogą stanowić koszt uzyskania przychodu polskiej spółki (leasingobiorcy)? Czy sfinansowane zakwaterowanie będzie stanowiło przychód dla pracowników dostawcy maszyny? Jeśli tak, jakie obowiązki ciążą na polskiej spółce?
- Data: 08.05.2020
Jaki jest roczny limit amortyzacji jednorazowej
Pytanie: Problem: Moje pytanie dotyczy amortyzacji jednorazowej. Firma zakupiła nowy komputer diagnostyczny, kwota netto wynosi 25.000 zł. Czy możemy ten środek trwały amortyzować jednorazowo, stosując amortyzację jednorazową do 100.000 zł? Czy taki sposób amortyzacji stosuje się tylko do fabrycznie nowych urządzeń czy również tych używanych?
- Data: 08.05.2020
Kto ponosi koszty pobytu pracownika na przymusowej kwarantannie
Pytanie: Problem: Pracownik przebywa na przymusowej kwarantannie, jak prawidłowo wykazać jego nieobecność w pracy i jakie dokumenty powinien posiadać zakład pracy wypłacając mu ewentualny składnik wynagrodzenia? Kto ponosi koszt tej nieobecności?
- Data: 08.05.2020
- « pierwsza
- «
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- »
- ostatnia »